او هنوز پا به این دنیا نگذاشته بود که پدرش نامش را مهدی نهاد و خدا را شکر کرده بود که بعد از شهادتش فرزندی از نسل او بدنیا خواهد آمد و راه او را ادامه خواهد داد. اکنون آقا مهدی برای خودش مردی شده...

به گزارش ندای اصفهان به نقل از نشریه طراوت/ حسن تمیزی: سر ساعت مقرر در محل حاضر شده بود. باهاش قرار گذاشته ‌بودم که بیاید برایمان از خودش بگوید، از پدرش، از دلاوری‌هاش، از خصوصیاتش، از فعالیت هایش.
پدرش فرمانده دلاوری بود که عملیات های مختلف را فرماندهی کرده بود، بیت‌المقدس را از پشت بی‌سیم هدایت کرده، فرمانده خیبر بود، آره اون علمدار جبهه‌ها بود.

یک ستاره‌ی آسمونی که اون رو در زمین پیدایش کرده بودیم که با نگاهش، با خنده‌اش ما را به آسمون ها ببرد، آن بالا بالاها وقتی خواستیم از پدرش برایم تعریف کند، همه‌اش حاشیه‌ رفت. او می‌گفت: من کوچکتر از اونم که از پدر شهیدم حرفی بزنم. بابا من کی هستم که بخواهم از شهدا صحبت کنم. من خاک کف پای اونها هم نمی‌شوم.

او مکرراً به من می‌گفت هر چی تو از پدر شهیدت می‌دونی من هم از پدرم می‌دونم، هر چه خصوصیات اخلاقی پدرت داشته، پدر من هم همون ها را داشته، به او گفتم، آخه بابا این که نشد حرف، بالاخره خصوصیات اخلاقی و ویژگی های شهداء با هم متفاوت است. درست که آنها با هم یک هدف داشتند ولی مراتب آنها با هم فرق دارد، البته این حرفش از ادب و تواضع او بود.

خلاصه راضی نشد با او مصاحبه شود، آخرش با اصرار به او گفتم: جوان های هم سن و سال تو می‌خواهند بدونند خرازی کی بود، چه حرفی برای جوانها داشته که در زندگی شون بکار ببندند. اگر این حرف ها را از زبان شما که تنها فرزند شهید هستید بشنوند بیشتر به دلشان می‌چسبد و باور می‌کنند.

تا این حرف ها را شنید به خودش آمد و گفت: من چیز خاصی نمی‌دونم، هر چه هم از پدرم شنیده‌ام از همرزمان او و مادرم بوده است. فقط در یک کلام حرفم را خلاصه می‌کنم که «ما خیلی به شهداء مدیونیم و دین خودمان را باید در عرصه‌های علمی اداء نماییم و امروز در این عرصه (علمی) می‌توانیم راهی را که شهداء برایمان ترسیم نموده اند طی نماییم».

تا این جمله را از او شنیدم در ذهن خود گفتم حقیقتاً «مهدی خرازی» فرزند و خلف صالح سردار شهید فرمانده لشکر امام حسین(ع) است که امروز دغدغه‌اش آن است که راه شهدا و پدر شهیدش را ادامه دهد و شرمنده آنان نباشد.

او هنوز پا به این دنیا نگذاشته بود که پدرش نامش را مهدی نهاد و خدا را شکر کرده بود که بعد از شهادتش فرزندی از نسل او بدنیا خواهد آمد و راه او را ادامه خواهد داد.

اکنون آقا مهدی برای خودش مردی شده، در دبیرستان تیزهوشان اصفهان درس خوانده و مهندسی برق از دانشگاه صنعتی اصفهان دارد.