دریافت کلیپ





مدت زمان: 3 دقیقه 30 ثانیه

 متن کلیپ:

بچه پولدار بود ، خیلی هم باباش پولدار بود. ولی نمی دونم  سرش به جایی خورده بود به قول امروزی ها؟ قاطی کرده بود؟

رفته بود تو گروه تفحص شهدا ،خود گروه تفحص یه مبلغی پول مختصری بالاخره دارن. با این که تاجر بود و وضع باباش خوب بود میگفت میخوام زندگیم از این پول بگذره چون این خییلی حلاله. 

اتفاقا تفحص بوجه نداشته خیلی، یکی دو ماه به اینا حقوق ندادن اینم خجالت کشید بیاد اهواز (خونشون اهواز بود) تلفن که زده بود احوال خانمش و بپرسه خانمش گفت آخه آدم درست و حسابی حالا که گذاشتی رفتی پهلو دوستای شهیدت ما رو تنها گذاشتی لااقل خرجی برامون بذار.

من اینقدر از این قصابی و بقالی قرض گرفتم که دیگه بهم چیزی نمیدن ،فردا هم قوم و خویشات میخوان مهمونی بیان خونه هیچی تو خونه نیست

بچه ها تفحص یه شهید پیدا کرده بودن(شهید حسنی) بچه ساری هست کارت و پلاکش بود ،رو کارتش عکس شهید هم بود

این بنده خدا استخون های شهید و گذاشت وسط شروع کرد با شهید بد حرف زدن تو معراج شهدا گفت: مرد حسابی من دارم برای شما کار میکنم کارفرمای من شمایید شما زن و بچه منم نمی تونید نون بدید؟ من باید خجالت زن و بچمو بکشم ؟

فرماندمون فهمید که من ناراحتم گفت بیا مرخصی بهت میدم دو سه روز برو هم مشکل خونه رو حل کم هم  احوالشون و بپرس

میگه اومدم خونه دیدم خانمم همه چیز تهیه کرده بهش گفتم تو فقط می خواستی من و بکشی اینجا؟ گفت نه دیشب یکی اومد اینجا گفت من از دوستای فلانی هستم یه پولی از من طلب داره پول و داد به من منم تازه رفتم مغازه قصابی قرضمو بدم گفت یکی از دوستان آقای فلانی اومده اینجا تمام قرض هاشو صاف کرده. سوپر مارکتی رفتم گفت صاف کرده .

تو همچین دوستانی داشتی به من نگفتی؟ گفتم کی بوده من از کسی طلب کار نبودم .

کارت شهید و همراه خودم اورده بودم تو خونه، ایالم رفته بود سر  تاقچه کارت شهید و دیده بود  گفتش فلانی خود این بود !خود این بود خدا شاهده !اومده بود در خونه.

گفتم چی داری میگی این شهیده هفده سال پیش شهید شده من استخون هاشو پیدا کردم

عکسشو برداشتم رفتم در قصابی

گفت :آقا این همین یکی دو ساعت قبل اومد حساب کرد بدهی های شما رو همین ایشون بود به خدا!

رفتم دم مغازه میوه فروشی سوپر مارکتی گفتم به خدا خود همین بود!

آمدم خونه نسشتم با زنم نشستیم شروع کردیم به گریه کردن گفتم ببخشید من بی ادبی صحبت کردم ما نخواستیم شما دست ما رو بگیرید اگه بخوایم حتما میگیرید . 
«ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتاً بل احیاء عند ربهم یرزقون»
( آل عمران آیه 169)